 |
French Tapestry of the New Jerusalem, Castle of Angers |
És jött egy a hét angyal közül, akiknél a hét pohár volt, telve a hét utolsó csapással, és így szólt hozzám: "Jöjj, megmutatom neked a menyasszonyt, a Bárány feleségét". Elvitt engem lélekben egy nagy és magas hegyre, és megmutatta nekem a szent várost, Jeruzsálemet, amely az Istentől, a mennyből szállt alá. Benne volt az Isten dicsősége; ragyogása hasonló volt a legdrágább kőhöz, a kristályfényű jáspishoz, fala nagy és magas volt, tizenkét kapuja, előtte tizenkét angyal, és a kapura nevek írva, Izráel fiai tizenkét törzsének nevei: keletről három kapu, északról három kapu, délről is három kapu, és nyugatról is három kapu. A város falának tizenkét alapköve volt, és azokon a Bárány tizenkét apostolának tizenkét neve. Aki velem beszélt, annál volt egy arany mérővessző, hogy megmérje a várost, annak kapuit és falát: a város négyszögben fekszik, és a hossza annyi, mint a szélessége; és megmérte a várost a mérővesszővel: tizenkétezer futam, hossza, szélessége és magassága egyenlő. Megmérte a falát is: száznegyvennégy könyök, ember mértékével, ami az angyalé is. Falának építőanyaga jáspis, és a város színarany, tiszta üveghez hasonló. A város falának alapköveit mindenféle drágakő ékesítette: az első alapkő jáspis, a második zafír, a harmadik kalcedon, a negyedik smaragd; az ötödik szárdonix, a hatodik karneol, a hetedik krizolit, a nyolcadik berill, a kilencedik topáz, a tizedik krizopráz, a tizenegyedik jácint, a tizenkettedik ametiszt. A tizenkét kapu tizenkét gyöngy volt, a kapuk mindegyike egy-egy gyöngyből, és a város utcája színarany, mint az átlátszó üveg. Nem láttam templomot a városban, mert az Úr, a mindenható Isten és a Bárány annak a temploma. Napra sincs szüksége a városnak, sem holdra, hogy világítsanak neki, mert az Isten dicsősége világosította meg, és lámpása a Bárány: a népek az ő világosságában fognak járni, és a föld királyai oda viszik be dicsőségüket. Kapuit nem zárják be nappal, éjszaka pedig nem lesz. A népek odaviszik dicsőségüket és tiszteletüket, tisztátalanok pedig nem jutnak be oda, sem olyanok, akik utálatosságot vagy hazugságot cselekszenek: hanem csak azok, akik be vannak írva a Bárány életkönyvébe.
Egyszer egyik testvérünk a Cédrusban, a csoport jövőbeni céljait firtató kérdésre nemes egyszerűséggel ezt válaszolta: „A mennyei Jeruzsálem”. Milyen igaz! Minden más legfeljebb oda vezető lépcső, eszköz lehet csak. Sokszor eljátszom én is a gondolattal és megpróbálom elképzelni ezt a várost. Időbe és három dimenzióba beszorított elménk csak fizikai helyként képes erre, de valószínűleg sokkal több annál. A sok vad és kegyetlen történés után elképzelhetetlenül boldog állapotot jelenthet, ahol a gonosznak már semmilyen megjelenési formája nincs. Isten mindenütt jelen van. Másképp: Isten van jelen mindenütt. Visszaérhetünk az Édenkertbe, és ami a kettő között volt, többé nem létezik.
A mai igéből számomra reményt és megnyugvást jelent az a mondat, hogy a "tisztátalanok pedig nem jutnak be oda, sem olyanok, akik utálatosságot, vagy hazugságot cselekszenek".
VálaszTörlésSajnos, a földi életben sokszor találkozunk az említett rossz tulajdonságokkal - amelyektől talán senki sem kivétel -, s amelyektől sokat szenvedünk, de az ige tanítása segítséget ad azok levetkőzéséhez, az Édenkertbe való visszatéréshez.