7,12 A többieknek pedig én mondom, nem az Úr: ha egy testvérnek hitetlen felesége van, aki kész vele élni, ne bocsássa el. 7,13 És ha egy asszonynak hitetlen férje van, és ez kész vele élni, ne hagyja el a férjét. 7,14 Mert a hitetlen férj meg van szentelve hívő felesége által, a hitetlen feleség pedig hívő férje által; különben gyermekeitek is tisztátalanok volnának, így azonban szentek. 7,15 Ha pedig a hitetlen házastárs válni akar, váljék el, nincs szolgaság alá vetve a hívő férj vagy a hívő feleség az ilyen esetekben. Mert arra hívott el minket az Isten, hogy békességben éljünk. 7,16 Mert mit tudod te, asszony, vajon megmentheted-e a férjedet? Vagy mit tudod te, férfi, vajon megmentheted-e a feleségedet?
Nekem ez az igeszakasz egy újabb bizonyíték Jézus szavainak korszerűségére és kortalanságára. Ki ne tette volna már fel magának a kérdést: „Milyen tanácsot tud nekem adni egy kétezer éves dokumentum?”
Bizony láthatjuk, az idők változnak, de a kérdőjelek újra és újra ugyanazok: ma is hányszor érezzük, hogy a törvények és szabályok tengerében elvészve nem találjuk a helyes utat. Sokszor találunk ellentmondásokat és sokszor akarunk túl sok mindennek megfelelni. Amikor elcsüggedünk, jusson eszünkbe, hogy Jézus valóban betöltötte a törvényt azzal, hogy új törvényt állított mindenek fölé: a szeretet törvényét. Pál is ebből a törvényből veszi a felhatalmazást, hogy minden más dogmatikát, egyházi és világi szabályt és szokásjogon alapuló konvenciót „gordiuszi” módon kezeljen. Mert szép dolog a hit filozófiai igényű elemezgetése és a teológia mélységeinek kutatása, de még szebb Jézus szavainak egyenes tisztasága.
Torday Gábor
Nekem ez az ige azokról beszél, akik nem hívő társsal élnek házasságban. Régen is voltak ilyenek és ma is.
VálaszTörlésAzt gondolom még két hívő házastárs esetében is lehetnek, vannak is konfliktusok. Hát azoknál, ahol a közös hit hiányzik? És mégis, az ige azt kéri: Ha a hitetlen fél kész a hívővel együtt élni, akkor a hívő ne hagyja el, ne bocsássa el, csak akkor, ha a másik válni akar. Ez nem teológia, ez maga az élet. De mégis az, mert a teológia= Istenről való beszéd: teológia (görög θεολογια, theologia)
A theosz = Isten és a logosz = beszéd szavakból, azaz Istenről való beszéd. Nem szavakkal. Az életeddel. Azt hiszem ezek a teológia igazi mélységei és Jézus is ezekről beszél.Kapcsolataink mélységéről Istennel és kapcsolataink mélységéről embertársainkkal. Egyenesen és tisztán.