19,31 | Mivel péntek volt, a zsidók nem akarták, hogy a testek szombaton a kereszten maradjanak; az a szombat ugyanis nagy nap volt. Arra kérték tehát Pilátust, hogy törjék el a lábszárcsontjukat, és vegyék le őket. |
19,32 | Ezért odamentek a katonák, és eltörték az egyik, majd a másik vele együtt megfeszített ember lábszárcsontját. |
19,33 | Amikor pedig Jézushoz értek, mivel látták, hogy már halott, az ő lábszárcsontját nem törték el, |
19,34 | hanem az egyik katona lándzsával átszúrta az oldalát, amelyből azonnal vér és víz jött ki. |
19,35 | Aki pedig látta ezt, az tesz róla bizonyságot, és az ő bizonyságtétele igaz, és ő tudja, hogy igazat mond, hogy ti is higgyetek. |
19,36 | Ezek pedig azért történtek, hogy beteljesedjék az Írás: "Csontja ne töressék meg." |
19,37 | Viszont az Írásnak egy másik helye így szól: "Néznek majd arra, akit átszúrtak." |
Biztos csak a halál – szoktuk mondani. Ám az elvakult ember semmiben sem hisz, még a halálban sem és lándzsát fog, hogy ő tegye biztossá, mert csak az biztos, amit ő tesz a saját kezével. Micsoda mélysége a kétkedésnek, mondhatjuk. Mekkora távolság van a lándzsás katona és a feltámadás ténye közt! Aztán csendesedjünk el, gondoljunk saját környezetünkre, a család, gyülekezet, haza holnapjára, van e bizodalmunk a jobb jövőben, a túlélésben, a gondviselésben? Tegyük félre a bizonyságot kereső lándzsákat, nyugodtan találjuk meg a mindennapi teendőinket. Jézust követve figyeljük a természetet. Minden mulandó, és ugyanakkor minden megújul, van feltámadás!
Fekete Márton
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése