6,3 | Ha valaki tévtanokat hirdet, és nem tartja magát a mi Urunk Jézus Krisztus egészséges beszédéhez és a kegyességhez illő tanításhoz, |
6,4 | az felfuvalkodott, és nem tud semmit, hanem a vitatkozás és a szóharc betegségében szenved, amelyből irigység, viszálykodás, istenkáromlás, gonosz gyanúsítás származik. |
6,5 | Ezek megbomlott elméjű és az igazságot elvető emberek torzsalkodásai, akik a kegyességet a nyerészkedés eszközének tekintik. |
6,6 | Valóban nagy nyereség a kegyesség megelégedéssel, |
6,7 | mert semmit sem hoztunk a világba, nem is vihetünk ki semmit belőle. |
6,8 | De ha van élelmünk és ruházatunk, elégedjünk meg vele. |
6,9 | Akik pedig meg akarnak gazdagodni, kísértésbe meg csapdába, sok esztelen és káros kívánságba esnek, amelyek az embereket pusztulásba és romlásba döntik. |
6,10 | Mert minden rossznak gyökere a pénz szerelme, amely után sóvárogva egyesek eltévelyedtek a hittől, és sok fájdalmat okoztak önmaguknak. |
Sokszor, főleg hitbéli kérdésekben a jó és rossz dolgokat nagyon nehéz megkülönböztetni. A levelekben gyakran említik, hogy ne higgyünk a tévtanításokban. De hogy pontosan mik is azok, azt nagyon nehéz megállapítani. Itt azt olvashatjuk, hogy a tévtanító a vitatkozás és a szóharc betegségében szenved. Kicsit ilyenek lehettek a reformáció korabeli hitvitázók, végeérhetetlen érvelés, hivatkozás a különböző igeversekre, támadás, védekezés, "szent" meggyőződés a maguk igazáról. Így kicsit fárasztónak tűnik, én mégis szívesen éltem volna akkor, amikor a hit kérdései mindennapi problémák voltak! A predesztináció vagy a szentáldozás miatt kocsmai verekedések törtek ki! Nemcsak felvállalták a hitüket, de küzdöttek is érte, és állandóan vallási kérdéseken gondolkoztak. Mi vajon milyen küzdelmeket vállalunk az elveinkért?
Ernhoffer Anna
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése